Velosport sog'liqni saqlashning sinonimi. Agar ehtiyotkorlikni saqlab qolsangiz va chetga tushishlardan saqlansangiz, sizga ajoyib fiziksel shakl ta'minlangan. Velosiped sporti asosiy ravishda, nusxalash uchun ko'plab misollar bilan ilhomlantiradi. Profesional pelotonida yuzlab g'oliblar mavjud, ular yangilarni o'ziga misol qilib olish uchun mo'lim bo'lishadi. Ular haqiqiy qahramonlar, qattiq ishni tanlaganlar. Uzoqroq velogonlarni kuzatishdan boshlab, ularning kengayishini tushunib olish va o'zining eng serioz maqsadlari bilan velosipedga o'rashni xohlash uchun ko'proq tarjimalarni tushuntirish kerak. Vaqt o'zgaradi, lekin velosiped insonlik madaniyati eng yaxshi tuzilishlaridan biri qolib turadi. Zamonaviy velosipedlar eng yangi materiallardan ishlab chiqarilgan, ular kuchli, yengil, oddiy yoki yanada yengil, qimmat yoki juda qimmat bo'lsa-da, velosport asosiy tuzilishi uning paydo bo'lishidan boshlab o'zgarmaydi. Qancha qimmat velosiped bo'lsa, velosport avvalo, ozodlik, tantanali, tezlik, jano, va do'stlarlik. Velosportga muhlislar og'riqni kuzatishadi. Bu jiddiy o'rin emas, ammo bu haqiqatdir. Velosiped sporti bilan jiddiy ravishda shug'ullanish, hayotni velosipedga to'sqinlash maqsadida. Katta Sovet velogonshchisi Viktor Kapitonov aytganidek: "Velosport bersincho qisqich maishatchilar uchun emas! U erkin ayol emas, naqadar og'riq solganimni aytadi, uni to'xtatish kerak emas", deb. Sporchi emas. Yana velosipedchi emas. Velosport ochiq va foydali. Velosipedga chiqqaningiz va ko'zingizni qayerga qaratishingiz oson. Professiyonal o'zlashtirilgan mashinalarda eng yaxshi tomonlarni ko'rishga ilhomlanib, Belgiyaning ko'choq be'zi to'sqinlarini boshqarish yoki Alp va Pyrenees cho'qqishtirgan ro'yxatlarini egallash uchun hech nima to'sqinlashmaydi. Profesional velosiped sporti ham jamoa bilan qat'i nisbatda yaqin: Fransuziston chiqinini qayerga sotib olish kerak emas, tushunishingiz uchun, To'p de Fransusning birinchi qatori vaqtni har qaysi guruhida chakana uchun sotib olish zarurat emas. Har bir odam eng yaxshi g'oliblarini dunyodagi eng yaxshi mola ishlarida ko'rish, ular bilan suhbatlashish, ularning velosipedlarini diqqat bilan ko'rish mumkin. Velosport, bu professional musobaqalar yoki hobbilik ezguliklar bo'lsa, tarix va an'analar bilan yaqin munosib. Onyillar davomida shakllangan notiqli qoidalari, marosimlar, yo'ldagi va guruhdagi odatlarning tartibi barchasi tuzilgan ravishda amalga oshiriladi. Xavfsizlik qoidalari haqida ham gap bo'lsin, 2003 yildan boshlab, Kazaxistondan Andrey Kivilevning o'limidan so'ng, barcha g'onchilar o'zlarining shovqinlarida berkin olishi kerak. Ximlar ko'plab hayotlarni qutqarib olishadi. Butun Evropa yuzlab yillardan beri velosiped sportiga aqldan qo'ymaydi. Italiya, Frantsiya, Belgiya va Gollandiyada velosport dini hisoblanadi. Har hafta qiziqarli qiziqishlar o'tkaziladi, har qaysi odam qatnashishi mumkin, va ularning velosipedchilar bilan avtomobilchilar orasidagi munosabatlari bunga doir bo'lgan adolatliroqlikka ega. Velosiped sportining eng ehtiyotkor savoli qo'z chiqarishdir. Umumiy jamiyatda veloforma ostida paydo bo'lish, ammo qandaydir mumkin, shox bosqinlar siz uchun uygun emas. Derilar va qirralar paxtasi yengil terilishadi, oshonlari massaj qilish osonroq. Velosipedchining velosipedda aerodinamikasini yaxshilashining bir qoidaligi borligi haqida nazariya mavjud. Har qanday holatda, o'zi ham qandaydir qilsangiz, bu velogonchilarga imon beringan muqaddas amaldir. Velosport barcha chegaralarni o'chiradi. Hemingway tomonidan aytilganidek, yangi mamlakatni tushuntirishning eng yaxshi usuli yo'li ostida sayohat qilishdir. Velosiped sporti bilan shug'ullanish, hattoki hobbilik darajada, hech qanday universitet berolmaydigan ta'lim olishga yarashadi. Velosiped sporti ko'rish usuli, nazik, qahramoniy emas, shu narsani tasavvur qilish orqali bahramand qilmaslik. U jins vakillarini befarq qilmaydi. Xalq qarindoshlari velosipedchilarni yaxshi ko'radi. Sinab ko'rishgan. Ishorasi.
Velosiped foydali, chunki avvalo, bu yerda eng zaif joy bo'lib, yurak-qon bosimi tizimi-ni kuchaytiradi. Buning ustida, velosiped vaqtni ham tejanglaydi. Velosport veterani uchun bunday ifoda mavjud: "Yurakni his qilmayman". Velosipedga doimiy sayohatlar asosiy maqsadi odamga katta yoshga qadar "yurakni his qilmaslik" va unda ahamiyatli og'riqlarni his qilmaganda yordam berishdir. Sog'liqmatr odamlarda qalb urishlarining chastotasi odatda minutda 65-70 ta bo'ladi. 1,5- 2 yil davomida tartibga solingan velosiped sayohatlari natijasida bu son 8-10 urish darajasi kamayadi. Bu degani, qalb aqliy va ishlab chiqaruvchan tarzda ishlayapti. Shosse to'plarida uzoq masofadagi musobaqalarda ishtirok etuvchi velosipedchilar o'rtasida minutdagi nabz tezligi 40 urishni tashkil qilgach, degan holatlar mavjud. Ular, bunday, uzun muddatli askarlik tuyg'usi natijasida Napoleon Bonapartadan yashirin puchning shakli bo'lganini ta'kidlaganlar. Sog'liqmatr, o'rganilmagan insonlarda minutda qon hajmi 4,8 litr, kichkina velosipedda sayohatlar tuzilayotgan odamlarda 3,75 litr va velosipedchilar sportchilarda 2,65 litr. Bu ma'lumotlar yana, velosiped bilan "do'stlashgan" kishilarning qalb-kesish tizimi-da funktsional o'zgarishlarning oldini olishi haqida ma'lumot beradi. Velosiped sayohatida 206 tush va 600 dan ortiq kaslar ishtirok etadi. Bu "harakat ansambli" deb atalib, mashhur rus fiziolog A.A. Uhtomskiy aytganidek, insonning tuzilishi qismi orasidagi mukhollif munosabatlarni rivojlantiradi, insonning barcha harakat vositalari kuchayadi. Velosiped sayohatlari qiziq joylarda, turli peyzaj va tajribalar o'rtasidagi farq, insonning odatdagi qiyinchiliklardan qutqaradi, uning nerv tizimini tinchlaydi. Bunday sayohatlar metabolizmga ham ahamiyatli ta'sir qiladi. Uni rivojlantiradi, qo'shimcha yog'lar yonadi, "qoldirilgan" suv chiqariladi. Inson noqulay kilogramlardan ozod bo'ladi, tekis va harakatli bo'ladi.
Velosiped turining turi qanday bo'lishidan qat'iy nazar, yo'qotiladigan joyda ro'yxatdan o'tish, shahar safarlarida, kichik sayohatlarida har qanday - yo'l to'plami, yengil yo'l to'plami, mashinalar va hatto ko'p o'rinli bo'lishi mumkin. Agar siz ikkita, uchta, tortta va hatto to'qqizta, etishlar, otlashlar, pedal va kerakli uzunlikdagi ramkalarga ega velosipedni topishingiz yoki ishlab chiqarishingiz mumkin bo'lsa, u holda ayollaringiz va bolalar bilan sayohatlar qilishingiz mumkin. Boshlash uchun osonidan oddiy tog' velosipedini sotib olish maslahat beriladi. U ishonchli, qayg'usiz qopqoqda va muvozanatda arzon. Va asosiy narsani eslab qolishingiz kerak - haqiqiy velosiped safarlarining boshlanishi, yo'l to'plamini tugagandan so'ng boshlanadi. Va tog' velosipedda siz yorug' yo'l to'plami, yo'l to'plami, kichik lomlarni va suv ko'prik, daryolarni, ruyxonalar, kutilmaganda muammo yo'q qilmasdan yurishingiz mumkin, cho'mg'alarni o'tkazish, bagajdagi qo'l to'plamini va oziq-ovqatlar bilan yurishingiz mumkin. Velosiped bilan shahar sohibzadorida yoki avtobus yoki elektr poezda aylanib ketsangiz, so'ng tanlangan stansiyaga borish, keyin qiziqarli tabiati ko'rib chiqishingiz, oddiy chalg'itash, baliq tutish, suzib chiqish va qaytib kelayotgan jamoat transportida qaytish mumkin. Har bir velosiped ishlatish va xizmat ko'rsatish bo'yicha qo'llanmani bilan ta'minlangan, shuning uchun uni ishonchli bo'lishi kerak emas. Muammo, ammo, qayerda va qanday, ya'ni, velosipedni kvartirada qayerda saqlash kerak? Agar darvozaning qapisi qiziqarli bo'lsa, uni u yonida qoldirishingiz mumkin. Agar joy yetarli bo'lmasa, devorda tutqichni saryayaptan qilib o'tkazish, uni istalgan material bilan bandlayapsiz va velosipedni, uni orqa panjaraga qo'shib, o'sha panjaradan tikish orqali, o'sha panjara orqasidan tikishingiz mumkin. Boshlang'ichlar uchun, ularning birinchi velosiped safarlarining oxirigacha aylandirilmasligi kerak bo'lsa, uning qoidalarga tayyorlanganligi kerak, chunki sizning organizmingiz imkoniyatlaringizni bilmaganingiz uchun. Og'irliklarni safoq saqlashingizni ehtiyot bo'lishingizni ta'lim oladigan "velosiped bayonoti"ni o'rganishingiz kerak.
Barcha yo'l belgilari, avtomobil haydovchisi kabi, to'g'ri to'g'ri ekinlari bilan bajarish kerak, ya'ni, faqat uni ko'rsatilgan yo'nalishda yo'layotgan. Ummumiy transportning asosiy yo'l bo'ylab yurishga harakat qiling. Ikkita yo'nalishli yo'lda o'z qo'l to'plamidan foydalaning, lekin yo'l to'plamiga yoki qo'riqga yaqinroq bo'lmang. Siz va uni orasida kamida bir metr masofa bo'lishi kerak. Hech qachon avtomobillar yoki qo'riq qo'yilgan avtomobillar orasida "tushib ketishga" harakatlanmang: orqadagi avtomobil haydovchisi, uni sezib olmay oladi va yiqib oladi. Agar asosiy o'tish tezligidan pastroq tezlikda harakat qilsangiz, mashina qo'riqga yaqinroq harakat qilish uchun yaxshi bo'ladi. Odatiy mototsikllar tomonidan ishlatiladigan umumiy belgilardan foydalaning, mashina haydovchilari o'rtasida xabar beringan. Ammo, ko'rsatmalar, sizning harakatlarini bajarishdan oldin har bir haydovchi bilan ko'rsatishni saqlab qolish kerak, uning to'g'ri tushunasini ta'minlash uchun. Ochiladigan mashina qapilari va umumiy to'g'ri harakat qilayotgan mashinalarga e'tibor bering. Agar harakatning shiddati juda yuqori bo'lsa, chap burujdan chap buruqga burilish urinishini bajarmang. Eng ko'p taqaldan boshlangan velosipedchilar bilan mashinalar orasidagi toqatlar amalga oshiriladi. Ekin davomida, oldingi mashinaga bo'lmagan holda, harakat eting. Qilgan xarajat vaqt va masofaga ega bo'lishi uchun masofani saqlang. Agar imkoniyat bo'lsa, maxsus velosiped yo'llaridan foydalaning, kichik yo'llarda sayohat qilishdan qoching. Yo'lovchi yo'lida baxochechasiz - siz yurishchilar uchun xavfni tashkil etasiz, ular siz uchun. Yo'lini kuzatib boring: oldingizda luyuklar, katta oq yo'nalishlar, qum, relsilarga va boshqa aralashuvlarga yo'l qilish kerak. To'g'ri yo'lida ham qum yoki qum to'g'risida qo'limizga qarab qarab yurishning yo'li o'zgarishi mumkin. Barcha avtomobil qismlari ishlab chiqarilgan, tozalanadi va yaxshi suv bilan smazlana kerak, va sizning velosipedingiz uzunligi va barmoqlar uzunligiga mos kelishi kerak. Yo'lovchilarni olib borish, ayniqsa agar ular sizning ko'rsatishingizni chegaralasa, qo'rqinchli. Velosipedda to'liq emas, agar ular sizning ko'rsatishingizni chegaralasa, to'liq yuklarni olib borish. Avtomobillarga, kamyonlarga, mototsikllarga yoki boshqa transport vositalariga ekinlanmang. Himoya qiluvchi koyrakdan foydalaning. Kechki kechmasidan kechmagacha yurmasangiz, zarur emas bo'lsa. Agar esa zarur bo'lsa, albatta, farol, qayiq oynasi va ochiq kiyimlar foydalaning.